dilluns, 18 de març del 2013

Xal HENSLOWE

Ara feia temps que no escrivia una entrada al blog, però això no vol dir que no estigués fent cosetes, com per exemple aquest xal que és diu Henslowe i que podeu trobar el patró de pagament aquí.
Aquest projecte m'ha costat bastant d'acabar, encara que el patró en si no és molt difícil, sinó més aviat per la mala sort que he tingut. En principi fent una petita modificació (treure dues files de punt bobo abans de començar el picot) n'havia de tenir prou amb una troca de la llana socks de la Greta and the Fibers, però quan em quedava la meitat del picot em vaig adonar que no, que em faltava llana. Quina putada i de les grans! Perquè a més a més no havia posat cap línia de vida... si és que...


Primera idea/solució: desfer tot el picot per treure dues voltes més i tenir prou fil per acabar-lo. Va funcionar: NO!!! Tot i haver tret 4 voltes del patró original encara no en tenia prou per acabar tot el xal. Això sí un cop desfet aquí sí que vaig incorporar una línia de vida (serà que ja pensava que em tocaria tornar a desfer...)

Segona idea: comprar una altre troca del mateix color. Problema: només quedava una troca del mateix color i no era de la mateixa tintada. La millor opció: desfer tot el picot i començar la troca nova a l'inici del picot perquè es notés menys la diferencia de tintada. Amb això ja van dues vegades de desfer el picot... encara que aquest cop va ser més ràpid al tenir la línia de vida.

Tercera idea: ja que ara si que tinc llana fer més passades del punt bobo (les 4 que havia desfet) més alguna més per la transició del roman strip amb el picot. MECCCCC error!!! no quedava xulo. Però com que em sobrava un munt de llana la Marga i la Marta em van proposar de repetir les passades del roman strip. O sigui: torna a desfer el picot (per tercera vegada) i treu les passades de més i incorpora dues repeticions més del roman strip.

Ufffff per qui no ho sàpiga desfer un tros tan gran fa molta mandra i ràbia!!! MOLTA!!! I desfer 3 vegades el mateix encara més! Arribats aquí ja vaig anunciar que si havia de tornar a desfer, no ho faria i el xal es quedaria com estes en un calaix abandonat de l'armari. Em negava rotundament a tornar a desfer res, ni tant sols per poder aprofitar la llana per una altra cosa... li estava agafant una mania al henslowe que no us ho podeu ni imaginar!!!

Però finalment vaig repetir el roman strip dues vegades i vaig acabar el picot. I un cop acabat veig que no és tan gran com em pensava... o noooo... :(. Ohhh però es que faltava una cosa: rentar i bloquejar el xal!!!:
abans:

i durant:



quin munt d'agulles hi vaig haver de posar! S'ha de dir que es la primera vegada que bloquejava un xal. I que sí que és veritat que es fan molt més grans i el calat es veu molt millor un cop bloquejat:




I veient el resultat final, he de dir que M'ENCANTA!!!





Hacia tiempo que no escribía una entrada en el blog, pero eso no significa que no estuviera haciendo cosillas, como por ejemplo este chal que se llama Henslowe y que podeís encontrar el patrón previo pago aquí.

Este proyecto ha sido un poco duro y me costó acabarlo, no por el patrón en si que no es muy difícil, sino por la mala suerte que he tenido. En principio haciendo una pequeña modificación (no hacer dos hileras de punto bobo antes de empezar el picot) tenia que poder hacerlo con una sola madeja de la llana socks de Greta and the Fibers, pero cuando me quedaba la mitad del picot por hacer me di cuenta de que no, que me iba a faltar lana. Que putada y de las grandes!! porque no había puesto ninguna línea de vida... si es que...

Primera idea/solución: deshacer todo el picot para sacar dos vueltas más de punto bobo para tener suficiente hilo para acabar todo el xal. ¿Funcionó? NO!! Aún sacando las 4 vueltas del patón original no tenía suficiente lana para acabar todo el chal. Eso sí una vez deshecho incorporé una línia de vida (será que ya intuía que me tocaria volver a deshacer...)

Segunda idea: comprar otra madeja del mismo color. Problema: que sólo quedaba una del mismo color pero no de la misma tintada. La mejor opción: deshacer todo el picot y empezar la madeja nueva al inicio del picot para que no se notara tanto la diferencia. Con esta ya van dos veces de deshacer el picot.. aunque esta vez fue más rápido al tener la línea de vida.

Tercera idea: ya que ahora tengo lana hago más pasadas del punto bobo (las 4 que no estaban hechas) más alguna más para la transición del roman strip con el picot. MEEECCC ¡error!! no quedaba bonito. Pero como me sobraba un montón de lana Marga y Marta me propusieron que repitiera algunas pasadas del roman strip. O sea: vuelve a deshacer el picot (por tercera vez), quita las pasadas de más de bobo e incorpora 2 repeticiones del roman strip.

Uffff, para quién no lo sepa deshacer un trozo tan grande ¡¡¡da mucha pereza y rabia!!! ¡¡MUCHA!! ¡Y deshacer 3 veces lo mismo aún más! Llegados a este punto ya anuncié que si debía volver a deshacer, no lo haria y el chal se quedaria como estubiera en un cajón abandonado del armario. Me negaba rotundamente a volver a deshacer nada, ni tan siquiera para poder aprovechar la lana para otra cosa... ¡¡le estaba cogiendo una manía al henslowe que no os lo podeís ni imaginar!!

Pero al final me puse al lio, repetí el roman strip dos veces y acabé con el picot. Y una vez acabado vi que no era tan grande como me pensava... o noooooo :(. Ohhh pero es que faltaba una cosa: lavar y ¡¡¡bloquearlo!!!

Y si al bloquearlo se hace más grande y se aprecia mucho mejor el calado :).

Y viendo el resultado final sólo me queda decir que: ¡ME ENCANTA! (ver fotos arriba)


 

3 comentaris:

  1. Mujer de poca fe, jejeje al final el resultado ha valido la pena no? Pedazo chal que te ha quedado.

    ResponElimina
  2. Elsa ara el començo jo peroque li vaig veure possat a una teixidora i em va encantar, jo el vui fer una mica mes gran que el seu, que era tal qual el patro, aixi que ja he encarregat una troca mes. Mil gracies perque amb las tevas anotacions posare linea de vida cada dos pasadas, hehehe, i sempre et tinc a tu perque m´ajudis oi?? un pto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Acabo de veure el comentari.
      Oi tant!! qualsevol cosa no dubtis en preguntar-m'ho!!

      Un petó

      Elimina